یافتن فرصتی برای ورزش

یافتن فرصتی برای ورزش

هفت راه برای یافتن فرصتی برای ورزش

برای بسیاری از مادران جوان، ورزش در برابر بسیاری از مسائل دیگر( مانند خواب) در درجه‌ی دوم اهمیت قرار دارد ولی اگر فرصتی هرچند كوتاه برای ورزش بیابید، پی می برید كه خود و كودك ‌تان انرژی دوباره می گیرید. 10 دقیقه اینجا و آنجا از هیچ بهتر است و یك دنیا تفاوت ایجاد می كند.

كلید حل این مسئله یافتن فعالیتی ا‌ست كه از آن لذت ببرید و با برنامه و سبك زندگی‌تان هماهنگ باشد. اگر به كاری كه می‌كنید علاقه داشته باشید به آن به عنوان یك ضرورت نگاه میكنید نه یك تفنن. برای شروع، میتوانید از این راهها استفاده كنید:

• هنگام پیاده روی بچه را در یك ساك حامل یا كیسه تسمه‌دار جلو بگذارید یا اگر می‌تواند بنشیند در یك سبد در پشت دوچرخه قرار دهید و به دوچرخه سواری بروید. از امنیت كودك كاملاً مطمئن شوید. هر نوع وسیله‌ حملی كه انتخاب كردید، مطمئن شوید كه بر شانه‌ها، گردن یا كمرتان فشار زیادی وارد نكند.

• بچه‌ تان را در كالسكه قرار دهید و به پیاده روی بروید. وقتی كودك‌تان حداقل 6 ماه داشته باشد، می‌توانید وی را در یك كالسكه‌ مخصوص پیاده ‌روی تند قرار داده و به این كار بپردازید.

• بچه را برای 30 دقیقه به همسرتان یا پرستار بسپارید تا بتوانید برای پیاده روی بیرون بروید و كمی با خود خلوت كنید و لذت ببرید. اگر بیرون از خانه كار می‌كنید، سعی كنید ساعتی پیش از زمانی كه باید به سر كار بروید از خواب بیدار شده و پیاده روی كنید. اگر خانه ‌دار هستید، پیش از اینكه همسرتان خانه را ترك كند بیدار شوید و كمی ورزش كنید.

• كفش‌های ورزشی خود را با خود سر كار بیاورید و در زمان استراحت برای ناهار ورزش كنید. از یكی از همكاران بخواهید كه همراه با شما ورزش كند تا لذت بیشتری از این كار ببرید.

• باشگاههای‌های ورزشی محله یا باشگاه‌های یوگای نزدیك خانه‌ خود را كه خدمات نگهداری از كودكان نیز ارائه می‌دهند پیدا كنید، به دنبال باشگاهی بگردید كه مهد كودكی امن و راحت و مسئولینی با تجربه داشته باشد – نه كسا نی كه به عنوان شغل دوم از كودكان مراقبت می‌كنند. همچنین به دنبال نسبت پایین كودك به مربی باشید (در حدود 4 كودك به ازای هر مربی) و همچنین قانون عدم پذیرش كودكان بیمار و یك محوطه‌ی بازی تمیز و جذاب پر از اسباب‌بازی‌های مناسب و كتاب.

• یك وسیله‌ی خانگی ورزشی تهیه كنید كه بتوانید وقتی كودك ‌تان خواب است از آن استفاده نمایید. حتی چیزهای كوچكی مانند طناب یا دمبل می‌تواند به شما در تناسب اندام كمك كند.

• كتابخانه‌ای از نوارهای ویدئویی ورزشی درست كنید. نگاه كردن گاه گاه به یك ویدئوی ورزشی می‌تواند روشی مناسب برای گنجاندن ورزش در برنامه‌ی شلوغ كاری شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *