نکاتی در مورد جوش صورت آقایان

در بیشتر مواقع پسران جوان و حتی گاهی آقایان، بعد از اصلاح با تیغ دچار مشکلاتی چون جوش زدن صورت، ملتهب شدن پوست و حتی شکستگی مو در زیر پوست می شوند و از این بابت به دنبال راه حل هستند، با رعایت چند نکته به راحتی می توان این مشکلات را حل کرد:

جوش

نکته‌ی اول که مهم و قابل توجه است این است که بهتر و بهتر است که هنگام حمام کردن و یا پس از آن که

پوست صورت کاملا مرطوب است اصلاح را انجام دهید زیرا این رطوبت پوست اولین و مهمترین اساس در جلوگیری از جوش زدن و التهاب آن است.

نکته‌ی دوم در صورتی که حمام کردن مقدور نیست چندین بار صورتتان را با آب گرم و صابون بشویید تا نه تنها مرطوب شده بلکه با ترشح مقداری چربی پوست لطیف تر وبرای اصلاح آماده تر خواهد شد.

نکته‌ی سوم کف یا خمیر ریش و یا صابون مورد نظرتان را به حالت دورانی و ماساژ به صورت بمالید و از سمت پایین به بالا این کار را انجام دهید.

نکته‌ی چهارم افرادی که پوستشان زیاد جوش می زند و با جوشهای چرکی همراه است بهتر است از تیغهای یک بار مصرف برای هر بار اصلاح استفاده نمایند.

نکته‌ی پنجم پس از اصلاح و شستشوی آن تنها حوله را روی پوست گذاشته و برداشته و خشک کنید و مطلقا بر روی پوست محکم نکشید.

نکته‌ی ششم حتما از محلولهای بعد از اصلاح و یا به عبارتی افترشیوها برای ضد عفونی کردن پوست بعد از اصلاح استفاده کنید.

نکته‌ی هفتم در صورت جوش زدن در چند نوبت از صابونهای تری کلرو کروان که ضد جوش هستند استفاده کنید تا به مرور جوشها از بین بروند.

نکته‌ی هشتم اگر پوست خشک و زبری دارید، بعد از استفاده از افترشیو و ضدعفونی کننده ها حتما از کرمهای مرطوب کننده و به حالت دورانی و ملایم روی پوست بمالید.

نکته‌ی نهم گاهی برای پوست جهت اصلاح چه با تیغ و چه با ماشین میتوان قبل از آن از یک ماسک مرطوب کننده خوب که به راحتی می‌توانید در منزل تهیه کنید استفاده کرد و پوست را برای اصلاح آماده ساخت که این ماسک عبارت است از: یک عدد تخم مرغ و یک قاشق چایخوری روغن زیتون که آنها را به خوبی با هم مخلوط کرده و می‌زنیم، سپس با یک تکه پنبه این مخلوط را بر روی پوست تا گردن خوب بمالید و بعد از ده دقیقه که خشک شد با آب ولرم بشوییدو سپس اصلاح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *