کاهش وزن

 

کاهش

توصیه هایی اساسی برای كاهش وزن


كارهایی هست كه ما انجام نمی دهیم, همچنین كارهایی هست كه بیش از حد انجام می دهیم, توجه به اینها می تواند تاثیر به سزایی در سلامتی ما داشته باشد.

1- به میزان كافی بخوابید.
مطالعات نشان می دهد, بعد از مدت كوتاهی(در حدود 6 شب), اگر شما شبی 4 الی 7 ساعت بخوابید , میزان گلوكز در خون شما افزایش می یابد. باید سعی كنید تا آنجائی كه می توانید 8 ساعت در شبانه روز بخوابید و قبل از نیمه شب به رختخواب بروید.

2- غذاهای تصفیه و فراوری شده را كمتر مصرف كنید.
از خوردن فست فود و غذاهای سرخ شده اجتناب كنید، سعی كنید تا آنجائی كه می توانید غذاهای طبیعی مصرف كنید. همچنین مصرف فیبر كافی ضرورت دارد (به دفع كمك می كند), میوه و سبزیجات بهترین راه برای سیر شدن است.

3- از خوردن نوشیدنیهای حاوی شكر خودداری كنید و بیشتر آب مصرف كنید.
آب برای بسیاری از اعمال بدن حائز اهمیت می باشد از جمله هضم, دفع سموم از بدن و انتقال مواد مغذی مهم به سلول های ما كه نیاز به انرژی برای سوختن كالری دارند.

4- در آشپزخانه خودتان غذا تهیه كنید.
بهتر است بیشتر روی این موضوع كار كنیم, واقعیت این است كه بیشتر اوقات بیرون غذا می خوریم یا از بیرون غذا سفارش می دهیم. اگر خودمان غذا درست كنیم این شانس را داریم آنچه را كه در تركیب غذا هست تحت كنترل خودمان باشد.

5- آرام غذا بخورید. با ولع غذا نخورید.

شرایط زندگیمان ایجاب میكند در هنگام رانندگی یا در پشت میز كارمان بشینیم و غذا بخوریم. تنها در اعیاد یا موقعیت های خاص می نشینیم و از غذا خوردنمان لذت می بریم. میهمان ها هر تكه از غذایشان را 100 بار می جوند (كه بسیار زیاد است), و فقط تا وقتیكه سیر بشوند به غذا خوردن ادامه می دهند. آنها می دانند كه هر چه بیشتر غذایشان را بجوند هضم آن برایشان آسانتر است.

6- خوب تنفس كنید.
روزهای زیادی پیش می آید كه نفس عمیق نكشید ه ایم. صبح, ظهر و در پایان روز آگاهانه ده نفس عمیق بكشید. چشمان خود را ببندید از راه بینی بطور كامل هوا را وارد شكمتان كنید و از طریق دهانتان همه هوای آلوده را بیرون كنید. اگر یك روز پر از اضطراب را داشتید, یا می خواهید با غذای درست روزتان را شروع كنید و به پایان برسانید, نفس كشیدن حائز اهمیت است.

7- به خودتان گرسنگی ندهید.
بعضی از شما ممكن است, کمتر غذای كافی بخورید, كمبود كالری بدن شما را در حالت ذخیره نگه می دارد. بدن ما بسیار زیرك است. اگر غذای كافی دریافت نكنید, متابولیسم شما به بدنتان می گوید هر كالری را كه دریافت می كند ذخیره كند و انرژی مورد نیاز خود را از بافت عضلانی بدست بیاورد. این خوب نیست. بعلاوه از خوردن صبحانه اجتناب نكنید. افرادی كه صبحانه نمی خورند بیش از چهار برابر بیشتر از دیگران اضافه وزن دارند.

8- بیشتر ورزش كنید.
حتی اگر ورزش می كنید, نمی توانید هر چیز را كه دلتان می خواهد بخورید و بنوشید. این واقعا یك پازل سه طرفه است: تعادل در ورزش , غذا و البته روحیه (كه ناراحتی و شادی نقش مهمی را در آن ایفا می كنند).

برایتان آرزوی بهترین ها را می كنیم و بخاطر بیاورید سالم بودن مثل مرتب كردن رختخوابتان است. این یك امری است كه ما هر روز باید رویش كار كنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *