ازدواج

ازدواج

ازدواج یعنی اعتلای عشق در زندگی

اولین قدمی که باید برای ازدواج برداشته شود شناخت طرف متقابل است ازدواج امر مهمی است که باید نهایت دقت و هوشیاری در آن بکار برده شود و گرنه مشکلاتی که در پی سهل انگاری در این زمینه بوجود می آید جبران ناپذیر است و شکست ناشی از آن هم برای خود فرد و هم برای اطرافیانش موجب ناراحتی است در واقع بیشتر خانواده ها فکر می کنند شناخت یعنی انجام تحقیقات به شکل پرس و جو از محیط کار یا همسایگان طرف مقبل به همین سبب به پرسیدن چند سوال از محیط کار یا همسایگان بسنده می کنند.

اما به راستی از این راه می توان به شناخت واقعی رسید؟ یا اینکه بهتر است در موقعیت های متفاوت و واقعی زندگی فرد را مشاهده کرد تا بتوان با اطلاعات بیشتر و با دیدی عمیق تر درباره او نظر داد؟ در این موقعیت ها امکان زیادتری برای شناخت نقاط ضعف و قوت طرف مقابل وجود دارد و علاوه بر این هر یک از طرفین نیز می توانند میزان تفاهم یا عدم تفاهم خود را با اخلاق عادات و سنن طرف مقابل بسنجند و طبق آن تصمیم بگرند. موضوع مهم دیگر در ازدواج عشق و علاقه همدلی و احترام متقابل بین دو طرف است که هم برای شروع زندگی و هم برای ادامه آن ضروری است. برخی برای شروع زندگی اصلا به این مساله توجه نمی کنند و بعضی دیگر هم براثر درگیری با مشکلات فراموش می کنند که داشتن عشق و علاقه و احترام متقابل نیز برای ادامه زندگی لازم است.

در مجموع می توان گفت ازدواج نباید کورکورانه بدون شناخت و بی زمینه عاطفی انجام گیرد و چه بسا چنین زندگی پا نگرفته از هم بپاشد. اما مساله مهم بعد از ازدواج سطح اعتلای عشق در زندگی است یعنی اینکه ارتباط عاطفی و درونی طرفین می بایست روز بروز سیر صعودی را طی کند.
با این همه اگر بعد از ازدواج بین شما و همسرتان مشکلی پیش آمد بایستی مثل قلبی که در بدن شدیدا زخمی شده باز هم می تپد پا فشاری کنید فراموش نکنید دعوای بین زن و شوهر درست مثل جنگ اتمی است که هرگز برنده نخواهد داشت برنده شدن در عشق نتیجه همکاری سازگاری و توجه است اگر شما این مهارتها را بیاموزید لازمه تداوم عشق را زنده نگه داشته اید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *