ماء الشعیر

ماء الشعیر

ماء الشعیر
ماء الشعیر

دکتر درستی، متخصص تغذیه در خصوص نوشیدنی ماء الشعیر گفت: ماء الشعیر یک نوع نوشابه شیرین شده و گاز دار است که فقط به جای رنگ که در نوشابه های معمولی استفاده می شود، (شکرسوخته به صورت کارامل) مخمر آب جو استفاده می کنند. وی با اشاره به اینکه ذائقه مردم ما به مخمر آب جو عادت نکرده است گفت: از آنجایی که این ماده خیلی تلخ است به جای آن، مخمر آب جوی رقیق را با شکر فراوان گاز دار مخلوط کرده و اسم آن را ماءالشعیر می گذارند.

این متخصص تغذیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بسیاری از افراد از ماء الشعیر برای درمان سنگ کلیه استفاده می کنند گفت: تنها نوشیدنی برای از بین بردن سنگ کلیه خوردن آب به میزان فراوان است، البته ما نمی گوییم که هیچ وقت ماء اشعیر نخورید بلکه به میزان لازم از آن استفاده کنند.

به گفته وی، مخمر آب جو جداگانه در داروخانه ها فروخته می شود و بسیار برای بدن مفید است.

دکتر درستی تاکید کرد: ثابت شده است که خوردن نوشیدنی های گاز دار همانند ماء الشعیر بر چاقی بسیار تاثیر می گذارد.

کسانی که به هر دلیل دچار کمبود ویتامین‌های گروه B هستند و می‌خواهند کمبود ویتامین بدن خود را جبران کنند، می‌توانند از این نوشیدنی در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد و افراطی هر ماده مغذی از جمله ماءالشعیر می‌تواند عواقبی داشته باشد.

اگر اسید فسفریک به کار رفته در این نوشیدنی که به صورت گازدار است، زیاد باشد، می‌تواند موجب پوکی استخوان شود.

در حال حاضر گروه‌های خاصی از جامعه که کمبود مصرف سبوس و یا کمبود ویتامین دارند، اگر از این مایع مصرف کنند، بخشی از نیاز به ویتامین خود را تامین کرده‌اند. این نوشیدنی به دلیل کالری قابل‌ ملاحظه ای که دارد، برای کسانی می‌خواهند وزن‌شان را کنترل کنند، باید محدود شود و آب جایگزین آن گردد.

همچنین باید یادآور شد، بخشی از گاز موجود در ماء الشعیر به دلیل  فرآیند تخمیر است، اما بخش عمده آن توسط کارخانه‌های تولید ماءالشعیر به صورت صنعتی اضافه می‌شود که عمده‌ترین آن گاز CO2 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *