Pic-27-Qatar-AirwaysE28099-Boeing-777-200LR-Economy-Class

کلاس‌های مختلف هواپیما کدامند؟ کدام مناسب سفر شماست؟

خطوط هوایی به مسافران کلاس‌های گوناگون هواپیما را برای سفرهای هوایی پیشنهاد می‌کنند که می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند.

در پروازهای کوتاه داخلی، بسیاری از خطوط هوایی چیدمان صندلی‌های دوردیفه با کلاس تجاری و کلاس اقتصادی را توصیه می‌کنند. در پروازهای بین قاره‌ای و بین‌المللی، معمولاً خطوط هوایی صندلی‌های سه‌ردیفه را پیشنهاد می‌دهند. این کابین‌های سه‌ردیفه مختلف شامل کلاس اقتصادی، کلاس تجاری و کلاس درجه یک هستند. کلاس‌های بالاتر مثل کلاس تجاری و کلاس درجه یک معمولاً گران‌تر هستند و راحتی و فضای بیشتری برای مسافران فراهم می‌کنند.

کلاس اقتصادی

صندلی کلاس اقتصادی هواپیما
صندلی کلاس اقتصادی هواپیما

کلاس اقتصادی از نظر راحتی و فضای داخلی معمولی است. این کلاس از هواپیما ارزان‌ترین کلاس است و معمولاً بیشترین صندلی‌ها را دارد. صندلی‌های کلاس اقتصادی در هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ در ردیف‌های سه‌تایی در سمت چپ و ردیف‌های چهارتایی در قسمت وسط و ردیف‌های سه‌تایی در سمت راست هستند. عرض صندلی‌ها در این کلاس معمولاً ۴۳ تا ۴۵ سانتی‌متر و فضای باز جلوی پا ۷۸ تا ۸۱ سانتی‌متر است.

کلاس اقتصادی ممتاز

برخی از خطوط هوایی کلاس اقتصادی ممتاز را نیز پیشنهاد می‌کنند. سفر با این کلاس گران‌تر از کلاس اقتصادی معمولی و از نظر کیفیت خدمات سفر بهتر و پیشرفته‌تر است. در مقایسه با کلاس اقتصادی استاندارد، کلاس اقتصادی ممتاز صندلی‌های عریض‌تر و ۱۵ سانتی‌متر فضای باز بیشتری در جلوی پا دارد. این کلاس تلویزیون‌های شخصی بزرگ‌تر دارد و از نظر میان‌وعده و خدمات نوشیدنی بهتر است. صندلی‌های این کلاس را نیز می‌توان تنظیم کرد.

کلاس تجاری یا بیزینس کلاس

در کلاس تجاری، عرض صندلی‌ها ۵۳ سانتی‌متر و فضای جلوی پا ۵۷ سانتی‌متر است. در مقایسه با کلاس اقتصادی، فضای جلوی پا تقریباً ۲ برابر بیشتر و عرض صندلی‌ها ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر بیشتر است. چیدمان صندلی‌های کلاس تجاری در هواپیمای ۷۴۷-۴۰۰ در ردیف‌های دوتایی در سمت چپ، ردیف‌های سه‌تایی در وسط و ردیف‌های دوتایی در سمت راست است. مسافران کلاس تجاری می‌توانند انتظار غذاهایی با کیفیت بالا و خدمات سرگرمی خیلی خوبی در طول سفر داشته باشند.

صندلی‌های کلاس تجاری عریض‌تر هستند و فضای جلوی پای بیشتری دارند.

کلاس درجه یک

صندلی درجه یک هواپیما
صندلی درجه یک هواپیما

صندلی‌های کلاس درجه یک یا First Class راحت‌ترین صندلی‌ها هستند. این کابین کوچک معمولاً بالای پله‌ها یا در جلوی هواپیماست. صندلی‌های کلاس درجه یک ۲٫۵ تا ۵ سانتی‌متر عریض‌تر از صندلی‌های کلاس تجاری است و فضای جلوی پا ۲۵ تا ۷۶ سانتی‌متر بیشتر است. مسافران کلاس درجه یک می‌توانند انتظار بهترین خدمات را در هنگام پرواز داشته باشند زیرا پول بیشتری نسبت به مسافران دیگر می‌پردازند. غذاهای بهتر و نوشیدنی‌های ممتاز در کلاس درجه یک سرو می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *