طرز تهیه فرنی

طرز تهیه فرنی

فرنی

فرنی (Kheer) در واقع پودینگ برنج است! یک پیش غذا و میان وعده خوشمزه است و تهیه آن بسیار ساده و با کمترین مواد اولیه مقدور است. حتي مي توانيد برای كودكان و افرادی كه تمايلي به خوردن شير نشان نمي دهند به جاي شير در سر سفره صبحانه، فرنی بگذارید و مطمئن باشيد كه از آن استقبال خوبی می شود. فرنی هم به صورت داغ و هم بصورت سرد سرو می شود و کاملا بستگی به سلیقه شما دارد.

پس اولین فرنی خانگی خود را درست کنید و در بخش نظرات کیفیت کار و احیانا ابتکارات خود را در تهیه فرنی با ما در میان بگذارید.

طرز تهیه فرنی
فرنی

مواد لازم:

شير 2 ليوان
آرد برنج 2 قاشق غذاخوري سرپر
شكر 4 قاشق غذاخوري
آب 0.5 استكان
گلاب 1 قاشق غذاخوري
كاكائو 1 قاشق مرباخوري براي تزيين (به دلخواه)
شیره انگور یا خرما (به دلخواه)

طرز تهيه:

ابتدا شير سرد را با ليوان هاي دسته دار كه در تمامي خانه ها يافت مي شود در قابلمه (ترجیحا لعاب دار یا روی)مورد نظر بريزيد. سپس آرد برنج و آب را اضافه كنيد و كاملاً هم بزنيد تا آرد در شير سرد حل شود، سپس روي حرارت گذاشته و مرتباً هم بزنيد اگر لحظاتي هم زدن را متوقف كنيد، باعث مي شود آرد برنج در شير گلوله گلوله شود. پس مرتباً هم بزنيد تا كمي غليظ شود بعد از روي حرارت كنار گذاشته و شكر و گلاب را اضافه كنيد. دوباره روي حرارت گذاشته و هم بزنيد تا قوام لازم براي فرني بدست آيد. فرني را بايستي سريعاً در كاسه هاي كوچكي كه از قبل آماده چيده ايد، بريزيد دقت داشته باشيد كه در هنگام سرد شدن كمي سفت تر مي شود پس وقتي از روي حرارت برمي داريد نه سفت و نه شل باشد.

در انتها مي توانيد كاكائو را در چند قطره آب حل كنيد تا عصاره غليظي بدست آيد و با نوك قاشق يا قطره چكان روي فرني هايي كه در كاسه ها كمي سرد شده و خود را گرفته، تزئين كنيد. و یا با ریختن یکی دو قاشق شیره انگور یا خرما، هم آنرا تزیین کنید و هم کمی شیرین تر نمایید.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *