ماسک صورت برای رفع تیرگی پوست

 

 

 

 

 

ماسک صورت برای رفع تیرگی پوست
ماسک صورت برای رفع تیرگی پوست

 

گاهی پس از مدتی احساس میکنیم پوست صورتمان کمی تیره شده ٬در حالیکه برای مدتی است که به پوستمان آفتاب شدید تابیده نشده که باعث این تیرگی شده باشدگاهی این تیرگی ناشی از وجود سلولهای مرده بروی پوست است که با شستوشوی معمولی از بین نمیروند. حال میخواهم با معرفی این سه نوع ماسک هم از شر این سلولهای مرده و جوش های صورت خلاص شده و هم کمی به صورتمان استراحت داده و مواد مغذی برایش فراهم کنیم.ماسک سفیده تخم مرغ: به دلیل چسبندگی زیادش باعث شفافیت پوست میشود و در ترمیم جوش های صورت موثر است. پس یک سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا بطورکامل سفید و کف مانند شود سپس این کف را روی پوست مالیده و بعد از ۲۰ دقیقه پوست صورت را ابتدا با آب ولرم و بعد با آب سرد بشویید تقریبا هفته ای دو بار این ماسک استفاده کنید.

ماسک عسل با بادام: یک قاشق مربا خوری عسل با نصف قاشق چایخوری پودر بادام را مخلوط کنید(سعی کنید برای راحتی کار٬ اینکار را در جایی گرم مثلا بر روی کتری در حال جوش انجام دهید) این مخلوط را به آرامی و با حرکت دورانی روی پوست بمالید و پس از خشک شدن ابتدا با آب ولرم و سپس با آب سرد بشویید. انجام یک بار درهفته اینکار بسیار مفید است.

ماسک نشاسته: به دلیل چسبندگی زیاد تمام جرم های صورت را از بین می بردو در ترمیم جوش ها بسیار مفید واقع می شود.یک قاشق غذا خوری ماست کم چرب یا شیر و یک قاشق چایخوری نشاسته استفاده کنید پس از مخلوط کردن آنرا به آرامی روی پوست صورت مالیده و پس از۲۰ دقیقه پوست صورت را ابتدا با آب ولرم و بعد با آب سرد بشویید. هفته ای ۱تا ۲بار توصیه می شود .

نکته مهم: در هنگام استفاده از این ماسک سعی کنید از صحبت کردن، خندیدن و حرکت کردن خودداری کنید زیرا هم بهتر است ماسکها در آرامش استفاده شود و هم از بوجود آمدن چین و چروک جلوگیری شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *