ضدعرق‌ها با دئودورانت‌ها چه فرقی دارند؟

ضدعرق‌ها با دئودورانت‌ها چه فرقی دارند؟

 

ضدعرق‌ها با دئودورانت‌ها چه فرقی دارند؟
ضدعرق‌ها با دئودورانت‌ها چه فرقی دارند؟

 


یکی از عادت‌هایی را که باید در خود به‌وجود بیاورید این است که به‌طور روزانه از یک محصول ضدعرق (مام‌) استفاده کنید.

افراد بسیاری هستند که قبل از خروج از خانه از ضدعرق‌ها یا دئودورانت‌ها برای کنترل عرق کردن زیر بغل و بوی بد آن استفاده می‌کنند. اما آیا می‌دانید، بین دئودورانت‌ها و ضدعرق‌ها چه تفاوتی وجود دارد؟

این ۲نوع محصول کاملا کارکردی متفاوت دارند.

دئودورانت‌ها به جنگ باکتری‌هایی می‌روند که از عرق تغذیه می‌کنند، در واقع به این محصولات رایحه‌های گوناگونی افزوده شده است تا به شما احساس تازگی و مطبوعی دهد اما کار اصلی آنها این است که پوست زیر بغل شما را برای باکتری‌ها نامناسب کنند.  درحالی‌که ضدعرق‌ها موادی دارند که برای متوقف کردن عرق‌ریزی طراحی شده‌اند این نوع محصولات باعث می‌شوند، پوست کمتر عرق کند.

در این ضدعرق‌ها موادی چون، نمک‌های آلومینیوم وجود دارد که مانع ترشح غدد عرق می‌شوند. البته بسیاری از این ضدعرق‌ها موادی دارند که باکتری‌ها را از بین می‌برند و کمی هم رایحه مطبوع دارند اما کارکرد اصلی آنها خشک نگه داشتن زیر بغل است.

جالب است بدانید، روی دستورالعمل بعضی از ضدعرق‌های خیلی قوی نوشته شده‌است که باید شب‌ها استفاده شوند چون وقتی فرد خواب است، پوست او خیلی بیشتر پذیرای چنین موادی است و این مواد فرصت پیدا می‌کنند که کاملا ذوب شوند و سپس در طول روز اثربخشی خود را نشان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *