X

حمایت از ما با یک کلیک:

لایه برداری از پوست – پاک کردن زائدات پوستی

پاک کردن زائدات پوستی

یکی از اعمالی که باید به یک برنامه ی روزانه مناسب برای محافظت از پوست اضافه شود، از بین بردن زوائد پوستی (لایه برداری از پوست) است.

سلول های پوستی ما دائماً در حال بازسازی هستند و به همین علت است که ما می توانیم موجب بهبود و بهتر شدن پوست شویم.

هنگامی که سلول های جدید شکل می گیرند، سلول های کهنه خشک می شوند و می میرند و اگر آن ها دائماً از روی پوست برداشته نشوند، موجب تشکیل لایه ای کدر بر روی پوست شده و مانع شفافیت و زیبایی پوست می شوند. به علاوه سلول های مرده می توانند منافذ پوستی را پر کنند و مانع جریان خون مناسب شوند. بریا برداشتن این سلول های مرده که در انواع مختلف پوست وجود دارند، لازم است از نوعی ساینده ی ملایم که موجب پوسته شدن سطح پوست شده و موجب تشدید رشد سلول های تازه و شاداب می شوند، استفاده شود. این ماده ی ساینده همواره باید به ملایمت و با حرکات پائین به بالا و دورانی استفاده شود چرا که فشار زیاد برای هر نوع پوستی مضر خواهد بود.

برای پوست های چرب یکی از ساینده های خوب اسفنج های مخصوصی که معمولاً در داروخانه ها می فروشند. این اسفنج ها را می توانید همراه با ماسکی که برای تمیز کردن پوست به کار می بردید، استفاده کنید. اگر حس می کنید که این کار موجب سائیدگی زیاد در پوست شما می شود می توانید مغز بادام را در مخلوط کن ریخته و خرد کنید و سپس آن را با کمی عسل مخلوط کنید و از این مخلوط استفاده نمائید.

برای پوست های خشک و حساس مالش بسیار ملایم این مخلوط مناسب است.

یکی از بهترین دوستان پوست بدن شما لیف های طبیعی می باشند. این لیف های طبیعی از صدها سال پیش توسط زنان اروپایی برای براق کردن پوست و جلوگیری از جمع شدن بقایای سلولی بر روی پوست استفاده می شده اند. این کار به جریان خون زیر پوستی نیز کمک می کند.

لیف های مصنوعی علی رغم تبلیغات و قیمت های بالا به هیچ وجه بهتر از لیف های طبیعی و ارزان قیمت نیستند.

راز استفاده از لیف طبیعی، استفاده ی هر روزه آن است.

زنان فرانسوی از لیف خشک استفاده می کنند، امّا برای اکثریت ما استفاده از آن ها در حمام مناسب تر است.

لیف را در جهت پایین به بالا روی بدن بکشید، سعی کنید جهت حرکت همواره به سمت قلب باشد. دست های شما باید فشاری دائمی و یکنواخت برای تمامی قسمت های دست ها و پاها داشته باشند. برای باسن، شکم و قسمت های بالای سینه و شانه ها حرکات دورانی مناسب است. کمی پس از انجام این کار متوجه خواهید شد که جریان خون شما بسیار بهتر از گذشته شده و پوست شما حالت ارتجاعی و لطیف تری به خود گرفته و علاوه بر آن سفت شده است.

استفاده از لیف های طبیعی یکی از روش های بسیار مناسب برای محافظت از پوست است که می تواند از سنین پائین و توسط دختران جوان نیز استفاده شود.

مدیر:
Related Post