X

حمایت از ما با یک کلیک:

سیب زمينی به منوی غذاهای سالم باز میگردد

سیب زمینی

متخصصان تغذیه می گويند سیب زمينی به عنوان یک ماده غذایی سالم دوباره به منوی غذای رستوران‌ها و روی میزهای سرو غذا باز میگردد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، دکتر دونالد ای پزکزولا، سردبير نشريه فناوری تغذيه در مقاله جديدی با آزمايش روش‌های نوين برای توليد محصولات جديد در بازار و نيز بررسی فوايد سيب زمينی برای سلامتی انسان دريافته است که اين ماده خوراکی نشاسته‌ای به عنوان یک خوردنی سالم با طعم‌ها و افزودنیهای مختلف، دوباره به منوهای غذا بازمیگردد.

به گزارش پايگاه اينترنتيیانز، سردبير اين نشريه تخصصی در مقاله خود آورده است: سيب زمينی خواص مفيدی دارد و در عين حال نيز در غذاهای بسيار متنوعی قابل استفاده است.

به گزارش ايسنا، سيب زمينی علاوه بر نشاسته که قسمت عمده آن را تشکيل میدهد، دارای آب فراوان و املاح معدنی، اسيدهای آلی، آنزيم‌ها و ويتامين‌های مختلف است.

از اين گياه، نشاسته‌ای موسوم به «فکول» تهيه میکنند که نسبت به نشاسته گندم، شفاف‌تر و روان‌تر است. سيب زمينی با توجه به ترکيب غذايی که دارا است، ماده غذايی مفيد، سالم، نيروبخش و زودزهضم بوده و مصرف آن برای مبتلايان به مرض قند نيز زيان بخش نيست.

متخصصان تغذيه و بهداشت عمومی معتقدند كه برای معالجه اسهال، ورم روده، زخم معده و التهاب دستگاه هاضمه میتوان از آب سيب زمينی خام به طور طبيعی و یا همراه با آب کرفس استفاده كرد.

براساس اين گزارش، سيب زمينی در بين سبزيجات حاوی ويتامين ث بالايی است به طوری كه هر 100 گرم سيب زمينی 20 تا 25 ميلی گرم ويتامين ث دارد. بنابراين سيب زمينی برای تامين ويتامين ث مورد نياز به منظور جلوگيری از خونريزی لثه مفيد است، ولی نکته بسيار مهم اين است که در اثر ماندن در انبار و پخت نامناسب مقدار زيادی از ويتامين ث آن به هدر می رود. سيب زمينی علاوه بر ويتامين ث حاوی املاح مفيد ديگری مثل پتاسيم، فسفر، آهن و منيزيم است. سيب زمينی تقويت کننده قلب، محکم کننده لثه، مسکن درد و زخم معده است.

همچنين به گفته كارشناسان تغذيه، سيب زمينی پخته شده یا کباب شده با پوست، بيشترين مقدار ويتامين‌ها را دارا است.

مدیر:
Related Post