۲۰۱۹۰۷۲۷_۲۰۲۳۰۲۱۷۶۴۲۶۶۲۵۷٫jpg

طریقه تمیز کردن اجاق گاز به ساده ترین روش

تمیز کردن اجاق گاز معمولاً برای خیلی از خانم ها کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است. مخصوصا وقتی که صبح از خواب بیدار شوید و با صحنه روغن سوخته ویا اثر برجا مانده از سر رفتن پلوی مهمانی شب گذشته روبرو شوید و علارغم وجود لایه ای زخیم از فویل آلومینیوم کثیفی به زیر آن رخنه کرده و حسابی دردسر ساز شده باشد. اما با راه حلی که در اینجا در اختیار شما قرار میدهیم هیچ نیازی به مواد شیمیایی تند که می توانند به سطح اجاق گاز شما آسیب بزنند و باعث بیماری شما شوند، وجود ندارد.

گاهی اتفاق می افتد موقع آشپزی اثر روغن سوخته و یا غذا روی اجاق گاز باقی می ماند. خیلی از مواقع حتی مواد مخصوص گاز پاک کن هم از پاک کردن این لکه ها عاجز هستند. در چنین مواقعی بهترین ماده جوش شیرین است کافیست مقداری جوش شیرین بدون هیچ ماده ترکیبی دیگری روی لکه های سوخته بریزید و با اسکاچ نرم روی لکه ها بکشید و سپس با دستمال نانو و یا دستمال نخی جاذب رطوبت پاک کنید.

جوش شیرین

بی کربنات سدیم یا همان جوش شیرین، ماده ای بی‌بو و بی‌طعم است که کمی دارای خاصیت بازی است و به صورت پودر سپید یا بلورین است. جوش شیرین جاذب رطوبت و بوگیر است. بهتر است در حین استفاده از این ماده دستکش آشپزخانه و یا دستکش یکبار مصرف بپوشید تا از آسیب دیدن پوست دستتان خودداری کنید. با اینکه این ماده بی بو و بی خطر است اما به علت بلورین بودن میتواند باعث نازک شدن و یا حساس شدن پوست دست شما گردد.

ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید برای چند دقیقه نیز میتواند در این امر موثر باشد. امتحان کنید و نتیجه را در قسمت نظرات برای ما بفرستید.

طریقه تمیز کردن اجاق گاز
۱٫مقداری جوش شیرین روی سطح اجاق گاز بریزید.
طریقه تمیز کردن اجاق گاز با جوش شیرین
۲٫با یک اسکاچ مرطوب و نرم روی لکه ها بکشید.
تمیز کردن گاز آشپزخانه
۳٫در پایان با یک دستمال مرطوب سطح اجاق گاز را تمیز کنید. بدین ترتیب علاوه بر پاک شدن لکه ها سطح اجاق گاز شما براق نیز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *