رنگ-آمیزی-بزرگسالان

رنگ آمیزی بزرگسالان (هنر درمانی)

هنر درمانی

به فعالیت‌های خلاق در روان درمانی با استفاده از مواد و روش‌های هنری، دیداری و شنیداری، هنر درمانی یا روان درمانی هنری گفته می شود. یکی از بهترین و ساده ترین این موارد، رنگ آمیزی بزرگسالان است.

نقاشی و رنگ آمیزی یکی از بهترین راه ها برای کنترل افسردگی و تسلط بر اعصابه

رنگ آمیزی

این فکر که رنگ آمیزی فقط مخصوص کودکان کوچک هست را فراموش کنید. در یک روز سخت کاری، برگه های رنگ آمیزی و نقاشی بزرگسالان را دانلود کنید، پرینت بگیرید و مشغول رنگ آمیزی شوید تا متوجه شوید که چه احساس خوبی پیدا می‌کنید. این کار همزمان دو نیم کرده مغزتان را درگیر کرده‌ و با آرام کردن درگیریهای ذهنی، به شما فرصتی برای رفع خستگی روزانه می دهد.

وقتی یک تصویر با پیچیدگیهای بیشتر یا تصاویر انتزاعی را رنگ آمیزی می‌کنید، باید اختلاف رنگها با تفاوت بین خطوط را حفظ کنید. این کار به ذهنی آزاد و آرام نیاز دارد. ازین رو رنگ آمیزی نوعی مدیتیشن نیز هست. وقتی عمیقا بر روی یک برنامه ساده تمرکز می‌کنیم، نگرانیها کمتر خودش را نشان می‌دهد و کمرنگ‌تر می‌شود و تمرکز بر روی لحظه باعث ارتقای قوه خلاقیت می شود.

رنگ آمیزی بزرگسالان (هنر درمانی)
رنگ آمیزی بزرگسالان (هنر درمانی)

همچنین رنگ آمیزی یکی از بهترین راه ها برای کنترل افسردگی و تسلط بر اعصابه
پس بار دیگه که احساس کردین دپرس یا عصبانی هستین بجای داد و بیداد یا گوشه گیری، یه دونه از این برگه ها رو پرینت بگیرین و با حوصله به کمک مداد رنگی یا خودکارهای رنگی دست بکار بشین.

آیا به راستی کتابهای رنگ آمیزی بزرگسالان در کاهش استرس و رفع تنش موثر است ؟

تحقیقات به عمل آمده در سال۱۹۲۵ توسط نولان لوئیس بعنوان یک تحلیل‌گر روانی نشان داد نوجوانان در مدارس بیشترین رغبت را به دروس هنر مخصوصا نقاشی نشان می دهند و احساس آرامش بعد از رنگ آمیزی اثرات بسیار مثبتی روی عملکرد ذهنی آنان دارد.
از سال ۲۰۱۰ میلادی محققان دریافتند رنگ آمیزی اثرات بسیار مثبتی بر کاهش استرس و رفع تنش و بهبود آلزایمر بر روی بزرگسالان دارد.
رنگ آمیزی به نوعی بازگشت به دوران کودکی و آشتی با کودک درون است.
دو سال بعد ناشرین اقدام به چاپ کتابهای مخصوص رنگ آمیزی با هدف استفاده به وسیله بزرگسالان نمودند.

استقبال از این کتابها خارج از حد تصور بود و تقریبا در طول دو سال کتابهای رنگ آمیزی بزرگسالان جایگاه ویژه ای روی پیشخوان کتابفروشی ها به خود اختصاص دادند.
به مرور رغبت کاربران کتابهای رنگ آمیزی برای رنگ کردن تصاویر با طرح ماندالا یا دوایر کیهان نما ناشرین کتاب ها را بر آن داشت تا بیشتر به چاپ کتابهای رنگ آمیزی با طرح های ماندالا بپردارند.

دانلود تصاویر برای رنگ آمیزی بزرگسالان

در این بخش حدود ۱۵۰ تصویر با تنوع بسیار زیاد تقدیمتان می شود که با کلیک بر روی هر کدام اندازه بزرگ آن نمایش داده می شود ومی توانید آنرا ذخیره و پرینت کنید و از رنگ آمیزی آن لذت ببرید:

ماندالا (دوایر کیهان‌نما)

کلمه “ماندالا” یا “دوایر کیهان‌نما” یک اصطلاح سانسکریت است. ساده ترین ترجمه این کلمه “دایره،” است. ماندالا دایره ایست پیچیده که در هزار توی خود در نهایت به یکپارچگی میرسد و به نوعی ماکت خود زندگی است.

طرح ماندالا - رنگ آمیزی بزرگسالان - هنردرمانی
طرح ماندالا – رنگ آمیزی بزرگسالان – هنردرمانی

ماکتی که ماندالا از جهان ارائه می دهد همان توصیفی است که ادیان و مکاتب مختلف ارایه میکنند
در اکثر مذاهب و مکاتب، این طرح های دایره ای بوضوح به چشم میخورد “از گرد هم نشستن سرخ پوستان و مغولها و حتی فرم چادر مغولی ،معماری اسلامی، همه و همه  نشانی از ماندالا است .

در ادامه تعدادی طرح ماندالا تقدیمتان می شود که به راحتی می توانید با یک کلیک روی هر یک آنها را دانلود و چاپ نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *