زیبایی در یک شب

زیبایی در یک شب

زیبایی در یک شب

ماســک ها براى هرنوع پوســتى قابل استفاده اند چون اثــرآن ها در فاصلــه زمانی کوتاهــى قابل رؤیت اســت و مورد توجــه بســیار خانم هــا اســت بــراى هر پوســتى و هر اشــکالى ماســک مخصوص وجود از ایــن رو تعداد آنها بسیار زیاد است.

طرزمصرف ماسک ها:

همــه ماســک هــا بایــد بــه صــورت لایــه اى یــک نواخــت بــر روى تمامــى نواحــى صــورت از محــل رویــش مــو در پیشــانى مالیــده شــود. ماســک هــا معمــولا باید به مــدت ۲۰ دقیقــه برروى پوســت باقى بماند ســپس ماســک را به آرامى از روى پوســت پــاک کرده و صــورت را بــا آب ولرم بشــویید. انواع ماسک هایى که ذکر شد مى توان به صورت آماده تهیه کرد ولى ماســک هاى میوه اى را در منزل ود ر هر فصل خود ما مى توانیم تهیه و استفاده کنیم.

ماسک عسل و میوه براى تقویت صورت: یک قاشــق مربا خورى عسل با مقدارى توت فرنگى یا هلو رسیده یا گلابى رسیده مخلوط کرده و روى صورت بمالید. مدت مکث ۲۰ دقیقه بعد با آب ولرم بشویید.

ماسک زیبایى: قبل از آرایش دو عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق روغن زیتون و یک قاشــق روغن بادام و یک قاشــق آب لیمــو خــوب مخلوط کــرده و به مــدت ۱۰ دقیقه روى صــورت بگذارید پــس از آن با آب شســته و آرایش را شروع کنید.

ایــن فرمول زیبایــى آنى بخشــیده براى چند ســاعت چروکهــارا از بین مى برد.

مقدارى مخمر آب جو + گلاب + آب لیمو را مخلوط کنید پنبه را به محلول آغشــته کرده به پوســت صورت بمالید و بگذاریــد روى صورت خشک شود سپس صورت را با آب ولرم بشویید و آرایش نمایید.

براى شادابى صــورت: یــک قاشــق عســل -ک مى جــوش شــیرین – یک قاشــق شــیر –  یــک قاشــق چایخــورى النولیــن. مواد ذکر شده را باهم مخلوط کرده به هم بزنید تا خوب حل شــود ســپس روى صــورت بگذاریــد و پــس از ۱۵ دقیقه بشویید.

بـراى چیـن و چـروک و ناصافى هاى پوست:

یک عدد گوجه فرنگى رسیده را آب بگیریــد و با یک قطعه پنبه تمیز به صورت بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب نیم گرم بشــویید. بعد از چند بار تکرار چین و چروک ها تقریبا برطرف مى شود.

ماسک براى پوست هایى که منافذ زیاد دارند:

چند عدد زرد آلوى رسیده را له کنید چند قطره روغن بادام شیرین روى آن ها بچکانید خوب مخلوط کرده ۲۰ دقیقه برروى صورت بگذارید سپس با آب نیم گرم بشویید و با گلاب ماساژ دهید.

بستن منافذ پوست:

براى بستن منفذهاى باز که روى پوست صورت پیدا مى شــود به اندازه مســاوى تخم خیار تخم کدو و تخم خربــزه را به صورت پودر درآورده و در شــیر یا خامه تازه حل نموده نیم ساعت بر روى پوست بگذارید بعدا پوست را شسته با گلاب ماساژ دهید.

ماسک براى پوست خشک و چروک:

ســیب تازه را خوب رنده کنید تا به صورت پوره درآید. یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید خوب مخلوط کرده به صــورت و گردن بمالید بعداز ۲۰ دقیقه با شــیر پاک کنید و با آب ولرم بشویید.

بــراى از بیــن بــردن چــروک زیــر چشــم هــر شــب دور چشــم هــا را بــا روغــن کرچــک چــرب کنیــد.

براى داشتن مژه هاى پرپشت و حالت دار هر شــب چشــم هــا را بــا چایى پررنگ کمپرس کنید و ماســاژ دهید.

براى پاک کردن آرایش چشم نیز مى توانید از چایى استفاده کنید

براى جوش هاى سیاه:

گل ریواس وگل بابونه وگل بنفشه را بجوشــانید بخار که کرد صورت را بخــور بدهید و بعد یک قاشــق روغن زیتون و یــک زرده تخم مرغ که قبلا مخلــوط کرده ایم به صورت ماســک بر روى صورت بگذارید بعد از شســتن ماســک ادوکلن را با پنبه به صورت بمالید تا ضدعفونى شود

براى پوست هاى پرزدار:

خربــزه را له کرده برروى پوســت صورت بگذارید و پــس از ۲۰ دقیقه بشــویید – یک عدد ســیب زمینى را پخته در شیر حل کنید بروى صورت بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه بشویید. از این ماسک براى پوستهاى زبر وک م آب هم مى توانید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *