X

حمایت از ما با یک کلیک:

چگونه توسط Gmail (جی میل / ایمیل گوگل) ایمیل بفرستیم؟

چگونه توسط Gmail (جی میل / ایمیل گوگل) ایمیل بفرستیم؟

چگونه توسط Gmail (جی میل / ایمیل گوگل) ایمیل بفرستیم؟

در این مرحله آموزش چگونه ایمیل زدن توسط Gmail (جی میل / ایمیل گوگل) معروف را خواهیم داشت.

میل زدن در جی میل بسیار ساده و راحت می باشد و احتیاج به لود ِ کامل یک صفحه دیگر ندارد و اگر شما با یاهو و یا هر سرویس دهنده دیگر میل فرستاده باشید ، حال تفاوت را خواهید دید .

پس بر روی Compose – همانطور که در قسمت قبل دیدید (در قسمت شماره ۲ ) – کلیک کنید .
با کلیک بر روی Compose وارد صفحه زیر می شوید .

 

همانطور که مشاهده کردید به سرعت این صفحه باز شد .

حال به این صفحه می پردازیم . همانطور که مشاهده می کنید همانند همه صفحه های Compose قسمت های To , Cc,Bcc , Subject ,Attach Fileو قسمت ویرایش متن وجود دارد .
قسمت ۱ ——- > در این قسمت TO می توانید آدرس ایمیل کسی که می خواهید میل به او برسد را می نویسید . برای قسمت های Bcc, Cc نیز اگر روی آن کلیک کنید جای متنی مثل To باز می شود که می توانید آدرس کسان دیگر را وارد کنید . ( در مورد To , Bcc , Cc و تفاوت های آنها در اصطلاحات وب صحبت شده است)

نکته قابل توجه جی میل در آن است که اگر شما قبلا میلی زده باشید و یا میلی دریافت کرده باشید به صورت اتوماتیک آدرس های آنها با کلیک بر روی TO می توانید آنها را ببینید و آنها را انتخاب کنید و با زدن یک حرف تمام آدرس های ایمیلی که با آن شروع می شود و یا در نام و نام خانوادگی و یا آدرس ایمیل آن حرف وجود دارد ، آورده می شود .

این قابلیت به شما کمک می کند که ایمیل ها را همیشه در دسترس داشته باشید بدون آنکه مانند یاهو به قسمت دیگری به نام Address book بروید .
قسمت ۲ ——- > در این قسمت Subject می توانید عنوان میل خود را وارد کنید مانند Salam
همانطور که در میل باکس دیدید این در هنگام دریافت میل جلوی نام فرستنده آورده می شود و نشان دهنده متن داخل میل می باشد .

قسمت ۳ ——- > در این قسمت شما می توانید هر فایلی را که می خواهید اعم از عکس نوشته و … را به عنوان ضمیمه همراه میل بفرستید . با کلیک بر روی Attach a file شما می توانید فایلی را از روی کامپیوتر انتخاب کرده و به عنوان ضمیمه همراه میل قرار دهید . شما قادر هستید که چندین فایل را attach کنید . وقتی یک فایل را Attach کردید گزینه دیگری زیر آن آورده می شود که Attach another File اگر روی آن کلیک کنید دوباره می توانید یک فایل دیگر همراه میل اضافه کنید .
نکته : دقت کنید که این فایل زیاد سنگین نباشد ، چرا که اگر اتصال dial up داشته باشید سرعت شما کم است و فرستادن میل به کندی انجام می شود . پس اگر عکسی می فرستید با کم کردن کیفیت آن و یا کوچک کردن ان حجم آن را مناسب کنید تا ارسال آن راحتتر باشد . ( این کم کردن حجم با نرم افزارهایی همچون Photoshop قابل انجام می باشد .) و اگر نمی توانید و میل فرستاده نمی شود و سنگین است بهتر است عکس ها را یکی یکی بفرستید تا سرعت کارتان بالا برود .
قسمت ۴ ——- > همانطور که مشاهده می کنید . در این قسمت شما می توانید متن خود را وراد کنید . این متن می تواند فارسی یا فینگیلیش باشد . لوازم ویرایش متن نیز همانند word, notepad می باشد و بسیار ابتدایی و راحت می باشد . از جمله bold (پررنگ) کردن قسمتی از نوشته و عوض کردن رنگ آن و …
حال نوشته شما کامل شده است و آماده ارسال می باشد .
قسمت ۵ ——- > همانطور که در این قسمت مشاهده می کنید . می توانید با زدن دکمه send نامه را راسال کنید .
Save now با زدن این دکمه شما می توانید میل رادر قسمت Draft ، save کرده تا بعدا آن را تکمیل کنید و یا بعدا ارسال کنید
.
Discard با زدن آن نیز می توانید از زدن میل منصف شوید و اگر در draft ذخیره شده باشد نیز ، پاکش کنید .

حال میل را سِند (ارسال) کنید .
اگر میل شما کم حجم باشد سریع میل شما فرستاده می شود و در طول آن یک نوشته ایی با زمینه قرمز در سمت راست ، بالای صفحه با عنوان loading دیده می شود که نشانه ” در حال ارسال ” بودن میل است .

بعد از آنکه نامه شما ارسال شد شما به صفحه میل باکس خود رفته و و پیامی با زمینه زرد بمنی بر ارسال میل شما مشاده خواهید کرد همانند شکل زیر. که می توانید با زدن View sent message میلی که فرستاده اید را مشاهده کنید.

 

مدیر:

View Comments (18)

Related Post