مرد هایی که حال بدی دارند

مردهای نامناسب برای ازدواج – مرد هایی که حال بدی دارند

مرد هایی که حال بدی دارند
مرد هایی که حال بدی دارند

مردهای نامناسب برای ازدواج

مرد هایی که حال بدی دارند و بودن با آنها خوشایند نیست:

۱- مردهای خودشیفته:

مردهایی هستند که قابلیت هایی دارند وبه شدت احتیاج دارند که به خاطر این قابلیت هایشان تحسین بشوند ودیده بشوند.این در حالی است که مردم تواضع را دوست دارند (منظور اینکه همانی باشند که هستند،نه کمتر). این مردها به دلیل این خواسته افراطی‌شان وقت ندارند و نمی گذارند دیگران را ببینند. مردخودشیفته  فکرش،تجربیاتش،خانواده اش،بدنش، تحصیلاتش و نظراتش از نظر خودش یگانه هستند. البته نمی خواهیم انکار کنیم که ممکن است بعضی از آنها واقعا تک باشند ولی این نیاز زیاد به تحسین باعث دلزدگی اطرافیان می شود. خودشیفته ها نیاز به عذرخواهی در اشتباهاتشان هم نمی بینند. به شدت در ترک های عاطفی مقاومت می کنند واعتقاد دارند هر کس آنها را ترک کند ضرر کرده. به همین دلیل هم هیچ وقت از اشتباهاتش درس نمی گیرد.

۲- مرد موفق عقده ای:

آدم هایی که خودشان را از طبقه پایین به بالا می کشند، چه در دانش، چه در فرهنگ و چه در پول، لزوما انسانهای موفق سالمی نمی شوند. این ها ممکن است تبدیل به آدم های موفق عقده ای شوند. مثلا وقتی برای بچه شان پلی‌استیشن می‌خرند، ناخواسته به این فکر می کنند که در بچگی خودشان چیزی نداشتند یا آنقدر از تلخی های زندگیشان که منجر به موفقیت شده می گویند که همسرشان احساس ترحم پیدا می کند. این مردها از سختی های زندگی‌شان عبور نکرده اند.

۳-محافظه کارها:

تصور می کنند در رابطه با زن باید منتظر رفتار و حرکت زن شد، منفعل هستند و می خواهند مطابق خوشایند او رفتارشان را تعریف کنند. بسیار محتاط هستند و می خواهند زن را همیشه راضی و خشنود نگه دارند.

نکته:

زن از مردی خوشش می آید که گاهی کمی کله شقی هم داشته باشد. همیشه شش در چهار نباشد، گاهی البته با یک دلیل منطقی موقتا به هم ریخته هم باشد. یا گاهی اوقات تند هم صحبت کند.

۴-مردهای معتاد به کار:

این مردها هم جزء مردهای بی حال هستند، مردهایی که دغدغه پیشرفتشان آن چنان زیاد است که خانواده و به ویژه همسرشان را آزار می دهند. تمام حرف ها ومثال ها و پیشرفت های مردهای معتاد به کار در مورد کارشان است. مساله ای که باعث می شود که فضای گفتگوی این افراد با همسر و نامزدشان محدود شود. این افراد به اطرافیانشان احساس بی اهمیتی می دهند. بعضی از این مردها اصلا جایی برای این نمی گذارند که پیشرفت های زن هم دیده شود.

۵-مردهایی که خیلی در امور زنانه وارد هستند

و جزئیات و ریزه کاری های خصوصی زنانه از روان شناسی زن ها گرفته تا مسائل زیبایی و آراستگی زنانه را هم می دانند، (مثال: مرد راجع به میزان اکسیدان رنگ موی زن هم اظهارنظر می کند!) برای زن ها ضدحالند. در جواب به این سوال هم که یک مرد چه قدر باید از زن ها اطلاعات داشته باشد؟ باید گفت: یک مرد باید کمی اطلاعات فیزیولوژیک داشته باشد، فقط بداند تا رفتارش را درست تنظیم کند، نه اینکه در مورد اطلاعاتش با یک زن صحبت بکند.

فرم درست: مثلا خوب است که مرد بداند برای تهیه قورمه سبزی به چه موادی نیاز است.

فرم غلط: بد است که مرد بیاید در آشپزخانه بگوید لیموعمانی را دیر برداشتی،ترش شده. چون تصویر مرد در روان زن ایرانی این نیست.

۶-مرد نق‌نقوی زیرآب‌زن خاله‌زنک:

مردهایی که در گذشته یک لطمه ای خورده اند و به همین دلیل، دائم دنبال تایید گرفتن از همسرشان برای اثبات حقانیت‌شان نسبت به زن قبلی هستند و عملا وارد بازی خاله‌زنک‌بازی و ناله و نفرین می شوند و دائم زیرآب زن‌های دیگر را می زنند. نکته اینکه خاله زنک بازی به اندازه و به وقتش کارکرد روانی دارد اما برای مردها حال به هم زن است. این مردها موفقیت های دیگران را حقه بازی و شارلاتان بازی می دانند و دلیل موفقیت های خودشان را صداقت و زلال بودن می دانند.

۷-مردهایی که استقلال روانی از مادرشان پیدا نکرده اند:

و برای راضی نگه داشتن تمام زن های زندگیشان (مادر،خاله،عمه،خواهر،نامزد) تقلای بیهوده می کنند و نمی خواهد بپذیرند که بین زنان وجود برخی اختلافات معمول است و می خواهند این نظم را به هم بزنند. یا به خاطر نداشتن این صلح همگانی همیشه خودشان را ملامت می کنند. طبیعی این است که بین زن ها در حد متوسط اختلاف باشد و همه با هم هماهنگ نباشند. اما این مردها خودشان را به آب و آتش می زنند تا همه با هم خوب باشند.مرد خشنودکن ،مردی است که زن ها و به ویژه همسرش را از خود دلزده می کند.این کار مثل این است که بخواهیم فقر را فقط با توزیع پول ریشه کن کنیم.

۸- مردان نقل محفل noghl:

مردی که همیشه در مجالس بار هیجانی را به دوش می کشد، زن او ممکن است ناخواسته دلگیر شود. چون زن فکر می کند او دارد خودش را سبک می کند. ضمن اینکه این مرد در خانه اش این قدر باهیجان نیست و زن فکر می کند او فقط برای دیگران این طور است و با او مشکلی دارد. باید یک نسبت و تعادلی بین شوخ طبعی ما در داخل و خارج از خانه باشد. مثلا در خانه برج زهرمار و در مهمانی دوست داشتنی‌ترین آدم نباشیم.

۹- مردهای جون دوست:

مردهایی که نگران چین و چروک و جوش صورتشان هستند، یا روی اندامشان وسواس دارند. مثلا درسته که بدن سازی می روند اما بیشتر وقتشان را به جای خانه و خانواده در باشگاه می گذرانند.درواقع وسواس و دقت روی مسائلی دارند که لزوما مردها نباید خیلی نگران آنها باشند. ضمن اینکه این ورزش خوب، باعث یک غیبت بد در خانواده می شود.

۱۰- مرد ضعیف:

مرد ضعیف از بحثهای خیلی شایع بین زنان است و لازم است تبیین شود که زنان از گفتن این صفت درباره مرد دقیقا چه کسی را تصویرسازی میکنند.

۱۱- مرد سریش ( چسب ):

دسته از مردان ضعیف کسانی هستند که با یک اخم دختر خودشان را میبازند و ضنجه موره میکنند و التماس  و سریش بازی . مردهایی که هیچ محدودیتی در ابراز احساسات ندارند، مثل دستگاهی هستند که یک دکمه روشن وخاموش دارد

۱۲- مرد بی مسوولیت:

مردی است که در برابر شکست عاطفی فرو می ریزد و به طرفشان احساس گناه و ترحم می دهند. مثلا ادعا می کنند که :به خاطر تو معتاد شدم

۱۳- مرد زیادی زرنگ:

مردی که در ابراز احساسات خودش خیلی حسابگری می کند.خیلی اصرار دارد که احساساتش را خیلی با جزئیات منتقل کند (مثال:من به خاطرفلان و فلان و فلان مسئله و چون این طوری ما با هم به این واین واین می رسیم،از شما خوشم می آید! به جای یک جمله ساده که: من از شما خوشم می آید)

۱۴- مردهای زیاد حسابگر:

مردهایی که جرات ریسک کردن ندارند مثلا واسه خرج کردن خیلی دس دس میکنند. البته این با خساست فرق دارد. اینها خرج را میکنند اما جون میکنند که بهترین و عالی ترین را انجام دهند که خیلی اوقات محقق نمیشود

این مقاله را بیشتر برای مردان نوشته ایم زیرا خیلی اوقات نیتشان خوب است برای خوشبخت کردن اما عوضی میروند. خیلی از مردانی که در کلاسها و مطبها حمایتشان کرده ام نیاز دارند تا از بیراهه های رفتار عاطفی بپرهیزند. شما با ای میلهای خود میتوانید نکات بهتری را به من بیاموزید تا در اختیار خوانندگان قرار بگیرد

۱۵- مردان زیادی تیز:

چشمها و حواسشان از یک دوربین لنز دار تخصصی عکاسی هم قوی تراست.

هیچ کار و حرکتی از نظرشان دور نمیماند. از لکه ی روغن ریخته شده روی کف سرامیک آشپزخانه که  قبل خودت آن را می بیند و مدام برای پاک شدنش تذکر میدهد یا دخالت میکند بگیر تا مواردی که داشتی راجع به آن با دوستت تلفنی  صحبت میکردی و  او هم خب نه استراق سمع اما کنارت تلویزیون میدیده و شنیده. و حالا از جز به جز آنچه که کاملا شنیده سوال میپرسد. کاملا زیر نظر دریچه ی دوربینشی.شکاک و سوء ظنی نیست.

اما فکر میکند در همه چیز شریک است و اگر شریکش نکنی ناراحت میشود. هیچ حریم شخصی برایت قائل نیست. حتی اشپزخانه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *