روانشناسی رنگ نارنجی

روانشناسی رنگ نارنجی

رنگ نارنجی یك رنگ گرم می باشد، زیرا تركیبی از رنگ زرد و قرمز است و به نظر می رسد كه این رنگ یك رنگ شاد و زندگی بخش می باشد. رنگ نارنجی، رنگ روز سپاسگزاری و نشانی از چشم انداز پاییزی و شعله آتش می باشد.

نارنجی رنگ خوشبختی می باشد. این رنگ احساسات ما را آزاد و باعث ترویج احترام به خود می شود و به خاطر اثر تحریك كنندگی آن با افسردگی مقابله و شوخ طبعی را در انسان پرورش می دهد و رنگهای روشنتر آن مانند هلویی و زرد آلویی باعث رفع عصبانیت می شود.

این رنگ چون تركیبی از زرد و قرمز است به عنوان یك رنگ انرژی زا در نظر گرفته می شود. رنگ نارنجی به طرق گوناگونی شاد به نظر می رسد و مثل زرد تحریك كننده و مانند قرمز مملو از شور و علاقه و نشاط؛ هرچند كه با یك درجه كمتر، می باشد.

رنگ نارنجی به گرما، خورشید، انرژی و پاییز اشاره دارد. این رنگ را می توان در تغییر رنگ برگهای پاییزی، غروب خورشید و پوست و گوشت مركبات دید.

این رنگ تغییر فصلها را نشان می دهد كه با این مفهوم به صورت یك مرز (حدفاصل) می باشد، یعنی رنگ تغییر بین گرمای تابستان و سرمای زمستان. این رنگ همچنین به این خاطر كه رنگ مركبات می باشد می تواند تصوری از ویتامین C و سلامتی خوب باشد.

اگر شما می خواهید توجهی را بدون داد و فریاد به دست آورید از رنگ نارنجی استفاده كنید، چون این رنگ توجه را مطالبه می كند. این رنگ به افراد فعال و متكی به نفس اشاره دارد و حتی به نظر می رسد كه رقاصها اغلب مجذوب رنگ نارنجی می شوند.

رنگ نارنجی یكی از رنگهای التیام دهنده می باشد و گفته می شود كه میل به غذا را افزایش داده و نیز باعث تحریك اشتیاق و خلاقیت می شود؛ نارنجی یعنی شور و نشاط با بردباری.

افرادی كه لباس نارنجی را دوست دارند، معمولا متفكر و صمیمی هستند؛ این افراد اغلب فعال و لایق هستند. آنها مستقل و انگیزه دهنده، رقابت جو و با قدرت سازماندهی خوب می باشند. این افراد همچنین اشخاصی خلاق، عمل گرا، مملو از انرژی و عدم سكون و ثابت ماندن در جایی می باشند.

از رنگ نارنجی برای جلب توجه در علامتها یا تابلوهای ترافیكی در جاده ها و بزرگراهها و آگهی ها استفاده می شود.

از رنگ نارنجی برای اتاق ناهار خوری، اتاق نشیمن و سالنهای ورودی استفاده می شود. ولی وقتی كه در اتاق خواب استفاده شود، ممكن است شخص را در حالت بیدار نگه دارد. وقتی كه از رنگ نارنجی در اتاقی استفاده می شود، باعث می شود كه اتاق كوچكتر به نظر برسد. به این خاطر كه این رنگ گسترش كننده است. بنابراین در صورت استفاده از آن مطمئن شوید كه به اتاق نور فراوان برسد.

اگر در زندگی تان به دنبال خوشایند بودن امور موقعی كه احساس می كنید زمان به كندی حركت می كند، افزایش خلاقیت، خلاص یا رهایی از چیزهایی كه خیلی جدی و خشك به نظر می رسند از رنگ نارنجی استفاده كنید.

دکتر مک نوتون ای رنگ را ضد خستگی نامگذاری کرده،این رنگ باعث حالت خوشبینی در فرد می شود و اثر ضد اسپاسم آن نیز غیر قابل انکار است.
نارنجی از ترکیب دو رنگ زرد و قرمز که هر دو گرمند بوجود می آید نشان دهنده جذب و هیجان فراوان و بر گوارش موثر است. بر اثر این رنگ نبض تندتر می زند ولی بر فشار خون اثر ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *