ارتباط حالت تهوع مادر باردار و ضریب هوشی جنین

ارتباط حالت تهوع مادر باردار و ضریب هوشی جنین

به نظر می‌رسد حالت تهوع صبحگاهی در دوران بارداری با ترشح هورمونهای مادر در ارتباط است و در نتیجه روی هوش كودك تاثیر می‌گذارد.

حالت تهوع و دل آشوبه صبحگاهی در مادران باردار می‌تواند نشانه ضریب هوشی بالای فرزندی باشد كه در راه دارند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دكتر ایرنا نولمن و دستیاران وی در بیمارستان كودكان بیمار در شهر تورنتوی كانادا در مطالعات خود دریافته‌اند: حالت تهوع صبحگاهی در دوران بارداری نشانه ذكاوت و هوش بالای جنین است. این پژوهشگران روی 120 زن داوطلب كه در گذشته در دوران بارداری خود این حالت تهوع و دل آشوبه صبحگاهی را تجربه كرده بودند، مطالعه و بررسی كردند.

30 نفر از این زنان تجربه چندانی در این زمینه نداشتند و خیلی بندرت دچار تهوع می‌شدند اما محققان از باقی زنان درخواست كردند كه شدت حالت تهوع خود را توصیف كنند. پس از آن از كودكان تمام این زنان كه اكنون بین سه تا هفت سال سن داشتند آزمایشات استاندارد تست ضریب هوشی به عمل آوردند.

نتایج این تحقیق كه در مجله «اطفال» به چاپ رسید نشان می‌دهد: مادرانی كه در زمان بارداری حالت استفراغ و تهوع داشتند اغلب كودكانشان در تست‌ها نمرات بالاتری كسب می‌كردند. به نظر می‌رسد حالت تهوع صبحگاهی در دوران بارداری با ترشح هورمونهای مادر در ارتباط است و در نتیجه روی هوش كودك تاثیر می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *