link-shortener

کوتاه کننده لینک چیست؟ بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک کدامند؟

احتمالا تا کنون با لینک های کوتاه شده مواجه شده‌اید. این لینکها معمولاً دارای ترکیبی از حروف و اعداد تصادفی هستند. و از ظاهر لینک نمی توان پی به محتوای آن برد، مثلاً لینک http://ir1.ir/psychology نمونه یک لینک کوتاه شده است که اگر بر روی آن کلیک کنید کلیه مطالب بخش روانشناسی سایت را می‌بینید(https://irsargarmi.com/category/psychology/). سرویس های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آنها به عنوان کوتاه کننده لینک (URL Shortener) استفاده کنید. کافی است به آنها لینک خودتان را بدهید و آنها شکل کوتاه شده لینک را به شما تحویل می‌دهند.

مزایای استفاده از کوتاه کننده لینک (link shortner)

علت‌ها و انگیزه‌های متعددی باعث می‌شود که کابران اینترنت به استفاده از لینک های کوتاه شده علاقمند باشند.

۱٫ استفاده از لینک‌ها در شبکه های اجتماعی

با توجه به اینکه در اکثر شبکه های اجتماعی (مانند توییتر) محدودیت فضا وجود دارد، طبیعی است که ترجیح دهید به جای اینکه بخش بزرگی از پیام خود را به یک لینک با پنجاه یا شصت کاراکتر اختصاص دهید، آن را کوتاه کنید و مورد استفاده قرار دهید.

۲٫ لینک های دارای کاراکترهای خاص مثلا فارسی

لینک های طولانی با کاراکترهای فارسی علت دیگر تمایل به استفاده از سرویس های کوتاه کننده لینک است. به این لینک توجه کنید: https://irsargarmi.com/1395/10/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d9%84%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85 جدا از طولانی بودن آن، کپی کردن و استفاده از آن نه ساده است و نه زیبا و احتمال بروز اشتباه هم در آن زیاد است. پس کوتاه کردن آن به http://ir1.ir/TLG زیباتر و ساده‌تر خواهد بود.

۳٫ نمایش ندادن لینک واقعی به کاربران

نمایش ندادن لینک اصلی به کاربران انگیزه‌ی دیگر کوتاه کردن لینک است. کاربر تنها پس از کلیک کردن بر روی لینک می‌تواند متوجه شود که بر روی چه چیزی کلیک کرده است. این قابلیت، می‌تواند مورد سواستفاده نیز قرار گیرد. به عنوان مثال شما را به سایتی هدایت کند که اگر نامش را دیده بودید، روی آن کلیک نمی‌کردید.

بهترین سرویس برای کوتاه کردن لینک کدام است؟

سرویس دهنده های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند هم داخلی و هم خارجی، حتی گوگل هم یک سرویس برای کوتاه کردن لینک داشت که هم اکنون متوقف شده است. اما یکی از بهترین و سریع ترین سرویس دهندگان در این زمینه سایت http://ir1.ir است که آی آر سرگرمی نیز از همین سرویس دهنده استفاده می کند به دلایل زیر:
کوتاه کننده لینک طولانی
کوتاه کننده لینک طولانی
  • سرویس آن رایگان و فاقد تبلیغات مزاحم است.
  • دامنه بسیار کوتاه و قابل سپردن به ذهن.
  • سرعت بالا
  • امکان ثبت نام و مشاهده آمار لینک
  • کوتاه کردن لینک با یک کلیک و بدون گزینه های اضافی
  • سازگار با موبایل و نمایش QR Code برای لینک
امیدوارم مطلب “کوتاه کننده لینک چیست؟ بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک کدامند؟” برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *