ژله خرده شیشه

ژله خرده شیشه

ژله خرده شیشه (Broken Glass Jello Dessert)

ژله خرده شیشه، دسر ساده و زیبایی است جهت سرو در مهمانی ها که به آسانی با دستور زیر و با کمترین مواد لازم در خانه قابل تهیه است.

برای: 10 نفر
وعده: دسر

مواد لازم

  • ژله 4 بسته به رنگ های مختلف
  • ورقه ژلاتین کوچک 10 عدد (می توانید از دو بسته ژله آلوورا استفاده کنید)
  • شیر 1 لیوان
  • خامه ساده 1 لیوان
  • شکر 5 قاشق غذاخوری
  • اسانس وانیل مقداری
  • بستنی وانیلی آب شده 2 لیوان (به جای شیر، خامه، شکر و وانیل)
ژله خرده شیشه
ژله-خرده-شیشه

ابتدا هر بسته ژله را جداگانه اماده کنید، هر بسته را در 3/4 لیوان آب جوش حل کنید و وقتی شفاف شد با 1/2 لیوان آب سرد مخلوط کنید و داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود. ( به این دلیل آب کمتری نیاز است که ژله سفت تر از حد معمول باشد).

ژله خرده شیشه
ژله-خرده-شیشه

بهتر است ظرف را کمی نم دار کنیم و از چند ساعت قبل داخل فریزر بگذاریم تا موقع درآوردن ژله از ظرف یخ ها آب شده و مانع چسبیدن ژله به ظرف شود.

پس از اینکه ژله ها بستند از یخچال خارج کنید و به شکل مربع و یک اندازه برش بزنید(می توانید آن ها را نا منظم نیز برش بزنید)، ژله های خرد شده را باهم مخلوط کنید و داخل قالب ژله بریزید.

ژله خرده شیشه
ژله-خرده-شیشه

مرحله آخر با بستنی وانیلی آب شده

ژله های آلوورایمان را در آب جوش حل کرده و این بار به جای آب سرد از دو لیوان بستنی شل شده استفاده میکنیم. بستنی را باید نیم ساعت قبل از مصرف از فریزر خارج کرد تا شل شود. نکته مهم این است که بستنی نه باید بیش از حد شل باشد و نه سفت، همینکه کمی روان باشد و بتوانید با چنگال آن را هم بزنید کافیست.

مقداری از تکه ژله ها را در کف ظرف ریخته سپس کمی از ژله بستنی را داخل ظرف میریزیم و داخل یخچال قرار میدهیم تا ژله های کف فیکس شوند بعد ظرف را خارج کرده و کمی دیگر ژله میریزیم و مجددا مخلوط ژله بستنی(بهتر است این کار را در 3تا4مرتبه انجام دهید تا ژله ها کاملا فیکس شوند) بعد از بسته شدن ژله را از قالب خارج کرده و برای سرو آماده میکنیم.

خرده شیشه
ژله-خرده-شیشه

مرحله آخر با شیر، خامه، شکر و ژلاتین

درصورتی که کمی صبر و حوصله دارید، بجای مرحله بالا این مرحله را انجام دهید. برای تهیه کرم ژله، شیر و شکر را درون قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید ، مخلوط کنید تا وقتی که شکر حل شود سپس از روی حرارت بردارید و خامه و وانیل را به آن اضافه کنید.

ورقه های ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و چند قاشق آب روی آن بپاشید و روی حرارت بخار آب قرار دهید، صبر کنید تا ورقه های ژلاتین نرم شوند سپس به مخلوط شیر و خامه اضافه کنید (شیر باید ولرم باشد تا با اضافه کردن ژلاتین نبرد).

کرم ژله را داخل قالب و روی ژله های خرد شده بریزید سپس قالب را چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کرم سفت شود، پس از آماده شدن قالب را مدتی در ظرف آب داغ قرار دهید سپس داخل ظرف برگردانید و سرو کنید.

 

نکته ها:

بهتر است از ژله با رنگ های تیره استفاده کنید تا دسر شما جذاب تر باشد، ژله را با توجه به دستور روی جعبه اش اماده کنید ( فقط مقدار اب را کمتر در نظر بگیرید تا ژله سفت تر شود ).

ژله خرده شیشه
ژله-خرده-شیشه
ژله خرده شیشه
ژله-خرده-شیشه
ژله خرده شیشه
ژله-خرده-شیشه

دستور تهیه ژله خرده شیشه برای ده نفر تنظیم شده است که می توانید به نسبت افراد مواد لازم را افزایش دهید.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *