تبدیل مردگان به سنگهای جواهر بدلی

تبدیل مردگان به سنگهای جواهر بدلی

 

تبدیل مردگان به سنگهای جواهر بدلی
تبدیل مردگان به سنگهای جواهر بدلی

اهالی کره جنوبی برای سوگواری و نگهداری مردگان خود راه جدیدی یافته اند.

سوزاندن مردگان و تبدیل خاکستر آنها به سنگهای شبه جواهر راه جدیدیست که کره ای ها برای بزرگداشت مردگانشان و نگهداری آنها در کنار خودشان کشف کرده اند.

به دلیل صرفه جویی فضا دولت اعلام کرد که مردم مردگانشان را دیگر دفن نکنند و آنها را بسوزانند. در سال 2000 از هر 10 مرده فقط 3 نفر آنها دفن شدند و 7 نفر آنها سوزانده شدند.

هم اکنون چندین شرکت تجاری در سئول تبدیل خاکستر مردگان به سنگهای آبی و سبز را برعهده دارند. مدیر یکی از این شرکتها میگوید: سوزاندن مردگان اگرچه سبب صرفه جویی در فضا میشد اما نگهداری خاکستر آنها هم مشکلات خودش را دارد. خاکستر میتواند فاسد شود و یا رطوبت به خود جذب کندو یا بو بگیرد . اما دانه های شبه جواهر هیچوقت فاسد نمیشوند , رطوبت تاثیری در آنها ندارد و هیچوقت بو نمیگیرند.


در یک فرآینده 90 دقیقه ای خاکسترها در دمای مافوق بالا ذوب شده و کریستالایز شده و به شکل بلور جامد و سخت درمی آیند. رنگ دانه های تولید شده اغلب به رنگ آبی, سبز است اما گاهی اوقات هم برخی از آنها به رنگهای دیگری مانند رنگ صورتی، بنفش و سیاه و سفید تبدیل میشوند.

خاکستر هر نفر میتواند به 4 تا 5 فنجان سنگ شبه جواهرتبدیل شود. اما درصورتی که متوفی جوان باشد بدلیل تراکم بالای استخوانها حتی تا 8 فنجان سنگ شبه جواهر از آن تولید میشود.


اکنون اهالی کره بجای نگهداری خاکستر مردگان آنها را در دانه های سبز، آبی که بر روی پارچه ابریشمی در یک کوزه یا ظرف سرامیکی نگهداری میشود روی یک میز می گذارند.


برخی از شرکتها میگویند اضافه نمودن برخی مواد معدنی خاص به خاکستر مردگان میتواند به تولید دانه های شبه جواهر گردتر در دما و زمان کمتر منجر شود. اما یکی ازین شرکتها ادعا میکند که او این دانه هارا تنها با خاکستر خالص مردگان و بدون اضافه کردن هیچ نوع مواد معدنی دیگر میسازد.


کیم  طراح این کاربا نبش قبر پدرش استخوانهای او را سوزانده و تبدیل به این مهره ها کرده است. اوحتی تعدادی از مهره ها را در اتومبیل یا قفسه کتاب خود نگهداری میکند و برخی از آنها را به 5 دختر خود هدیه داده است. او اعلام نمود که قصد دارد سال آینده قبر مادرش را هم نبش نموده و استخوانهای باقیمانده مادرش را هم به مهره های سنگی شبه جواهر تبدیل کند.


او همچنین به دخترانش وصیت نموده که بعد از مرگ حتما” اورا بسوزانند و خاکسترش را به مهره تبدیل کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *