آثار ادبی مشهور نویسندگان انگلیسی

آثار ادبی مشهور نویسندگان انگلیسی

 

آثار ادبی مشهور نویسندگان انگلیسی
آثار ادبی مشهور نویسندگان انگلیسی

چارلز دیکنز ١٨١٢-١٨٧٠:

در پرتسموت انگلستان متولد شد در جوانی به علت فقر مالی کارگر کارخانه واکس سازی بود، سپس کارمن دفتر اسناد رسمی و بعد کارمند و خبرنگار نشریات گردید و بالاخره دیلی نیوز را تاسیس کرد. وی از معروفترین رمان نویسان و صاحبان نشریات انگلستان به شمار می­رود به طوری که جسدش را در زیر طاق کلیسای وست مینستر دفن کرده­اند. از آثار مهمش: آرزوهای بزرگ، اولیور توسیت، داستان دو شهر، دوریت کوچک، دیوید کاپرفیلد ،سرود کریسمس، ناقوس­ها، ماجرای نیکلا نیکل نی، طرح بز، یادداشت­های آمریکایی.

 جورج اورول:

آس و پاس ها، سقوط ٨۴، مزرعه حیوانات

 برتراندراسل:

آینده­­ ی بشر، جنایت­های جنگ ویتنام، فلسفه­ی غرب

سروالتر اسکات:

آیوانهو

 ویلیام شکسپیر ١۵۶۴-١۶١۶:

در استرانفورد انگلستان زاده شد، زبان لاتین و یونانی نیز آموخت مدتی کارگری و روزنامه نگاری کرد و بالاخره به نمایش نامه نویسی روی آورد.آثار معروفش عبارتند از: اتللو، رومئو و ژولیت، ژولیوس سزار، بازرگان ونیزی، لیر شاه،مکبث، هملت، هیاهوی بسیار برای هیچ

سامرست موام ١٨٧۴-١٩۶۵:

در پاریس به دنیا آمدو ده ساله بودکه مقیم انگلستان شد. تحصیلاتش را در آلمان به پایان رساند و پزشک شد. با ادامه حرفه پزشکی به نویسندگی پرداخت و آثار با ارزشی را خلق کرد از جمله: اسارت بشر، باران، حاصل زندگی، لبه تیغ، ماه و شش پنی،هفتمین گناه، گذرگاه خطرناک، سرزمین موعود،لیدی فردریک، خانه ییلاقی، ده رمان بزرگ.

فورستر:

اتاق با منظره

 جیمز هیلتون:

افق گمشده

 گوردون چایلد:

انسان خودش را می­سازد

هربرت جورج ولز:

انسان ناپیدا، باکتری ربوده شده، جهان آینده، جنگ آینده، کلیات تاریخ

 اسکار وایلد ١٨۵۴ -١٩١٨:

نمایش نامه نویس و داستان پرداز معروف ایرلندیاست. از نویسندگان معروف اروپاست که مورد احترام اکثر نویسندگان عصر خودش بوده است. آثار معروفش : بادبزن خانم ویندیرمیر، باغچه اناری، تصویر دوریان گری، در اعماق، دیو خودخواه، ماهیگیر و روحش، جنایت لرد آرتور، شوهر دلخواه، زن بی اهمیت،سالومه.

 پرسی شلی:

باد شامگاهی، روح تنهائی

آرنولد توین بی:

بررسی تاریخ جهان، جهان و باختر زمین

امیلی برونته:

شارلوت، امیلی و آن برونته سه خواهری که در داستان نویسی از انگلستان ظهور کردند و در اندک زمانی شهرتی عظیم کسب کردند، بدخلقی پدر و اعتیاد برادرشان آنها را به گوشه گیری و مطالعه آثارادبی کشاند و در نتیجه به نویسندگی روی آوردند. معروفترین اثرشارلوت “جین ایر”، مهمترین اثر امیلی      “بلندی­های بادگیر (عشق هرگز نمی­میرد)” و معروفترین اثر آن “اجاره نشین ویلدفل هال” نام دارند.

چارلز داروین:

بنیاد انواع

ماتیسن:

پر،مورنای سبز پوش

دافنه دوموریه:

پرندگان، دختر عمویم راشل ، ربه کا، سپر بلا، میکده جامائیک

دیوید هربرت لارنس ١٨٨۵-١٩٣٠:

در همپشایر انگلستان متولد شد. پدری فوق العاده سختگیر ولی مادری مهربان داشت که تاثیر این دو خوی متفاوت در اکثر نوشته­ های وی آشکار است، وی از دانشجویان ممتاز دانشگاه نوتینگهام بود و سپس به استادی دانشگاه رسید،مدتی به ایتالیا و استرالیا رفتو کتب بسیاری در این کشورها به رشته تحریر در آورد که شامل مشاهدات و افکار فلسفی وی می­باشند. مهمترین آثارش عبارتند از: پسران و عشاق، قوس و قزح، مردی که مرده بود، عاشق خانم چاترلی، زنی که گریخت، کفشدوزک. او در ۴۵ سالگی در اثر بیماری سل درگذشت.

رابرت برتون:

تشریح مالیخولیا

هنری جیمز:

تصویر یک زن

رابرت لوئیز استیونسن:

تیر سیاه، جزیره گنج، دکتر جکیل و مستر هاید، سفر با خر

آلدوس هاکسلی:

جزیره، دنیای جدید شجاع، لبخند ژوکوند

تامس ایسترون الیوت:

جنگ بیهوده، چهارشنبه خاکستری، سرزمین هرز

آن تری وایت:

جهان­های گمشده، دنیای ستارگان

شارلوت برونته:

جین ایر

آرنولد وسکر:

چهار فصل

ژوزف کنراد:

حماقت آلمایر

اتل لیلیان ونیچ ١٨۶۴-١٩۶٠:

این بانوی نویسنده انگلیسی تحصیلاتش را در برلن به پایان برد، موسیقی را نیز به خوبی آموخت. چندین اثر نویسندگان روسی را به انگلیسی ترجمه کرد، اولین اثرش ” خر مگس” نام داشت که شهرتی جهانی کسب کرد. سایر آثارش: کفشت را بکن، جک دایموند، الیویا لتام.

آدام اسمیت:

دارائی ملت

برنارد شاو ١٨۵۶-١٩۵٠:

در دوبلین مرکز ایرلند متولد شد، مدتی به دلالی و روزنامه نگاری پرداخت و زمانی عضو گروه­های سیاسی بود تا بالاخره به نمایش نامه نویسی روی آورد و مشهور شد، به طوری که در ١٩٢۵ به در یافت جایزه ادبی نوبل نائل آمد. آز آثارمعروفش:  دخترک سیاه در جستجوی خدا

استوارت میل:

در آزادی

ناتانیل وست:

دل شکسته

دیوید گاسکوین:

دنیای اشارات

ویلیام بلیک:

دوزخ و بهشت

لرد بایرون:

شاعر بزرگ انگلیسی، از شعرای رومانتیسم است. در 36 سالگی در جبهه جنگ کشته شد. آثار: دون ژوان، زندانی شیلان، ساعت­های آرامش، مانفرد

آگاتا کریستی:

ده سیاه پوست کوچک

دانیل دوفوئه ١٧۶٠-١٨٣١:

نویسنده­ ی توانای انگلیسیدر لندن متولد شد، در مدرسه مذهبی تحصیل کرد و آن گاه به تجارت رو آورد. مشهورترین اثر وی ” روبنسون کروزوئه” است.

تاکری:

زن جاه طلب

توماس کارلایل:

زندگی شیلر

گراهام گرین:

سایه­ی گریزان، قدرت و جلال، وزارت ترس

سوزان بلان:

سنگ سبز

ماری کرلی:

سرگذشت

والتر اسکات:

طلسم، عشق و فداکاری

جین اوستین:

غرور و تعصب

ادوارد توماس:

غزالی در بغداد

نوئل باربر:

فرمانروایان شاخ زرین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *