Bluetooth

بلوتوث

Bluetooth
بلوتوث

بلوتوث این تکنولوژي جديد که نام خود را از پادشاه دانمارکي قرن دهم Harold Bluetooth گرفته است که به زبان دانمارکي blatand مرکب از دو کلمه bla به معناي «تيره پوست» و tan به معناي «مردبزرگ» است که اقدام به يک دست سازي دانمارک و نروژ کرد.

بلوتوث (Bluetooth) ابداعي ديگر براي راحتي و رفاه بيشتر است. اين تکنولوژي براي برقراري ارتباط راحت تر بين وسايل جانبي و کامپيوتر ايجاد شد. مثلا تلفن موبايل شما مي تواند شماره تلفن هاي حافظه خود را با نزديک شدن به کامپيوتر و به صورت خودکار از آن دريافت نمايد.

تکنولوژي bluetooth چيست؟
bluetooth يک روش ارتباط بدون سيم راديويي با فرکانس 4/2 گيگاهرتز است و براي فاصله هاي حداکثر تا 10 متر مناسب مي باشد. اين ارتباط بي سيم در هر مکان و زمان کاربرد دارد و موجب اتصال کليه لوازم سيار شما به هم مي شود.

از مشکلاتي که کاربران تجهيزات رايانه اي و يا تلفن هاي همراه با آن مواجه هستند وجود سيم هاي ارتباطي دست و پاگير است، که اکنون با وجود اين تکنولوژي جديد بدون سيم مي توان ارتباط بين تجهيزات رايانه اي و در گامي فراتر ارتباطات شبکه اي و تلفن همراه و غيره را برقرار کرد.

اين فن آوري موجب بي سابقه ترين بهره وري مي باشد که با بي نياز ساختن وسايل ارتباطي شخصي از اتصالات سيمي، انقلابي در بازار اينگونه محصولات ايجاد کرده است.

چه گروه هايي از اين تکنولوژي استقبال کرده اند؟
فن آوري بي سيم blue tooth به دليل پيشرفت هاي کاربرديش در دامنه وسيعي از بازارها مورد استفاده قرار مي گيرد. از جمله استفاده کنندگان اين فن آوري مي توان از ارتقاءدهندگان نرم افزارها، توليدکنندگان دوربين و لوازم جانبي، توليدکنندگان کامپيوترهاي شخصي، Laptop، دستگاه هاي الکترونيکي، توليدکنندگان اتومبيل و نيز لوازم آزمايشگاهي و اندازه گيري نام برد.

استفاده از فن آوري blue tooth چه فايده اي دارد؟
استفاده از اين تکنولوژي به معني رهايي کامل از محدوديت ها و دست و پاگيري هاي مربوطه به سيم هاي موجود در اتصالات است. وقتي فن آوري بي سيم blue tooth دستگاه ها را به هم ارتباط مي دهد در واقع تشکيل يک مجموعه بدون سيم را مي دهد که اين مجموعه دائماً در حال ساده سازي وظايف و گسترش امکانات جديد مي باشد. به طور مثال هنگامي که در محل کار هستيم، گوشي تلفن همراه ما به طور خودکار با رايانه شخصي ما مي تواند همزمان و هماهنگ باشد و از برنامه زماني و برنامه کاري يکساني تبعيت مي کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *