درخت شگفت انگیز جابوتی کابا

درخت شگفت انگیز جابوتی کابا

درخت شگفت انگیز جابوتی کابا
درخت شگفت انگیز جابوتی کابا

اشتباه نکنید، این دروغ ماه آوریل نیست.

میوه های این درخت بیشتر به موجود بیگانه یا انگلی می ماند که خودش را به تنه و شاخه ها چسبانده است. شکوفه ها در محلی رشد می کنند که به نظر می رسد قرار است ساقه جدیدی از آن خارج شود.


 

میوه این درخت طوریست که گویی باغبانی خوش ذوق برای شگفت زده کردن همسایه ها، آنها را به درخت چسبانده است. ولی واقعاً میوه های درخت جابوتی کابا ، به جای شاخه ها، بر روی تنه اصلی درخت می رویند.

درخت شگفت انگیز جابوتی کابا

نام دیگر این میوه، انگور برزیلی ست. این گیاه،  بومی آمریکای جنوبی – مثل پاراگوئه، آرژانتین ( و چنانکه از نامش پیداست) برزیل است. این میوه به رنگ بنفش براق است و می توان آنرا مستقیماً از درخت چید و مصرف کرد.

از تخمیر آن در شراب و مشروبات قوی الکلی استفاده می شود. پس از اینکه سه روز از چیدنش سپری شد، تخمیر آن آغاز می شود. بنابر این گاهی چاره دیگری به جز چنین استفاده هایی باقی نمی ماند.

 

درخت شگفت انگیز جابوتی کابا

نگهداری آنها در باغ، به مراقبت زیادی نیاز دارد. سالها طول می کشد تا درخت میوه بدهد ولی وقتی به سن بلوغ برسد می بینید که ارزشش را داشته. این درخت قابلیت انطباق خوبی با محیط دارد. اگر چه که به رطوبت و خاکی که کمی اسیدی باشد نیاز دارد ولی در خاک های قلیایی نیز رشد می کند.

درخت شگفت انگیز جابوتی کابا

به طور طبیعی حداکثر دو بار در سال شکوفه می دهد. بیشتر به موجود بیگانه یا انگلی می ماند که خودش را به تنه و شاخه ها چسبانده است. شکوفه ها در محلی رشد می کنند که به نظر می رسد قرار است ساقه جدیدی از آن خارج شود.

شاید بپرسید چرا رفتار این درخت اینگونه است؟ یک جواب ساده می تواند این باشد که به این ترتیب حیواناتی که نمی توانند به بالا دست درخت بروند، بتوانند میوه های آن را بخورند و تخم های آن را در اطراف پراکنده کنند.

اگر درخت بخوبی آبیاری شود، در تمام طول سال شکوفه و میوه می دهد. خود میوه تا چهار سانتی متر قطر دارد و درون آن چهار هسته بزرگ وجود دارد. این میوه علاوه بر کاربرد غذایی، برای مرطوب کردن پوست و درمان آسم و اسهال نیز کاربرد دارد.

اگر لوزه هایتان متورم شده باشد، از آن می توانید برای کاهش و التیام تورم استفاده کنید. با توجه به اینکه چندین ترکیب ضد سرطانی در آن یافت شده است، امید می رود از آن برای درمان سرطان نیز استفاده شود.

درخت شگفت انگیز جابوتی کابا

در مجموع،  با وجود عجیب بودنش، خیلی مفید به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *