کاهش خطر سکته مغزی با مصرف روزانه موز

کاهش خطر سکته مغزی با مصرف روزانه موز

کاهش خطر سکته مغزی با مصرف روزانه موز
کاهش خطر سکته مغزی با مصرف روزانه موز

مصرف روزی ۳عدد موز، خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.

محققان انگلیسی و ایتالیایی در مطالعات خود دریافته اند، مصرف مواد غذایی غنی از پتاسیم مانند اسفناج، مغز، شیر، ماهی، عدس و موز از وقوع سکته مغزی پیشگیری می کند. به گزارش «CNN»، خوردن سه عدد موز در وعده صبحانه، ناهار و عصرانه با تامین مقدار کافی پتاسیم، احتمال لختگی خون در مغز را حدود ۲۱درصد کاهش می دهد.

در این بررسی از اواسط دهه ۶۰، داده های یازده تحقیق مختلف بازیابی شده است و کارشناس در پی آن دریافته اند مصرف روزی هزارو۶۰۰ میلی گرم پتاسیم خطر بروز سکته مغزی را به بیش از یک پنجم کاهش می دهد. یک موز متوسط دارای ۵۰۰میلی گرم پتاسیم است که در کاهش فشار خون و تعادل مایعات بدن موثر است. کمبود پتاسیم در بدن باعث ایجاد علایمی مانند ضربان نامنظم قلب، بی قراری، حالت تهوع و اسهال منجر می شود. به گفته محققان مصرف بیشتر مواد غذایی غنی از پتاسیم و کاهش مصرف نمک آمار سالانه مرگ و میر ناشی از سکته مغزی را در سراسر جهان، به میزان بیش از یک میلیون کاهش می دهد.

سکته مغزی اغلب به علت لخته شدن خون و انسداد عروق خون رسان به مغز ایجاد می شود که خطر مرگ را در پی دارد.

از آن جا که ممکن است مصرف روزی ۳عدد موز برای بعضی افراد خوشایند نباشد، از سایر مواد غذایی حاوی پتاسیم هم می توان استفاده کرد تا نیاز روزانه پتاسیم بدن تامین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *