روغن زیتون خطر سکته مغزی را ۴۱ درصد کاهش می‌دهد

فواید روغن زیتون – روغن زیتون خطر سکته مغزی را ۴۱ درصد کاهش می‌دهد

روغن زیتون خطر سکته مغزی را ۴۱ درصد کاهش می‌دهد
روغن زیتون

فواید روغن زیتون

کارشناسان تغذیه تاکید کردند افرادی که غذاهای خود را با روغن زیتون طبخ می‌کنند، احتمال اینکه دچار سکته مغزی شوند تا ۴۱ درصد در آنها کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، این کارشناسان معتقدند افراد سالخورده و سالمندتر اگر از این روغن در رژیم غذایی خود استفاده کنند، طول عمرشان افزایش پیدا می‌کند. در کشورهایی مثل فرانسه، یونان، اسپانیا و ایتالیا، روغن زیتون بعنوان یک عادات تغذیه‌ای سنتی و کلاسیک در نظر گرفته می‌شود و در الگوی غذایی مردم این کشور، این روغن خوراکی و مفید همیشه گنجانده می‌شود.

به گزارش روزنامه دیلی میل، اما این در حالی است که در برخی از کشورهای دیگر مثل انگلیس، مقدار مصرف چربی‌های حیوانی و اشباع شده خیلی بیشتر است.

آمارها نشان می‌دهد که در انگلیس سالانه حدود ۱۲۰ هزار نفر دچار سکته مغزی می‌شوند و ۳۰ درصد از مبتلایان به این بیماری ظرف یک ماه جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته کارشناسان تغذیه، در انستیتو ملی سلامت و مطالعات پزشکی در انگلیس، روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب امگا – ۶ است که این چربی‌های مفید در واقع قادر هستند واکنش بدن را نسبت به التهاب در بیماریها و ناراحتی‌های مزمن مثل امراض قلبی یا آرتریت، متوقف سازند و همچنین فشارخون را کاهش می‌دهند.

در این مطالعات به طور کلی ۷ هزار و ۶۲۵ شرکت کننده ۶۵ سال یا مسن‌تر شرکت داشته‌اند که هیچ یک از آنها نیز تاکنون سکته مغزی را تجربه نکرده بودند. این کارشناسان معتقدند که با انجام مطالعات بیشتر و دقیق‌تر روی روغن زیتون می‌توان اطلاعات بیشتر و موثرتری درباره آن بدست آورد که برای زندگی انسان مفید خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *